Belinda en Eric in Nieuw Zeeland

Herstart van onze site!

HALLOOTJES

Het is een heel lange tijd sinds wij wat van ons hebben laten horen. Dat had vooral te maken met uitstelgedrag en algeheel gevoel van lusteloosheid bij de gedachte te moeten schrijven over jezelf. We zullen niet nader ingaan op wiens schuld deze vertraging daadwerkelijk was en zijn naam niet noemen.

Verder heeft reismee.nl ons in de steek gelaten. De site heeft een crash gehad en is veel van onze voorgaande verhalen kwijtgeraakt. We beginnen dus met een schone lei. Hoe vaak krijg je die kans nou?

De stand van zaken:

We werken nog steeds voor Buller Vets in Westport en wonen nog steeds in hetzelfde huis. Verder zijn er wel een heleboel zaken veranderd. De kalfjes van Eric zijn gegroeid. Een aantal zijn er verkocht, een nog groter aantal nog niet en begin April komen er nog 18 bij. Kortom; work in progress.

Het werk bevalt ons nog steeds, al zijn we het er wel over eens dat het werk op de lange termijn niet voldoende uitdagend is waar we nu zitten. We blijven nog een jaar om nog eenmaal van alle seizoenen hier te genieten en komen dan terug jullie kant op. Alhoewel welke richting we ook opgaan vanaf hier, het is altijd in jullie richting. We bedoelen natuurlijk dat we naar Nederland komen. Tot die tijd staat er nog van alles op het program, maar daarover later meer.

Charlie (de hond) is nog steeds bij ons en geeft ons nog steeds meer plezier dan problemen. Wij vrezen alleen dat een leven in Nederland hem minder zal bevallen dan hier. Geen eindeloze stranden voor jezelf, zeer waarschijnlijk niet hetzelfde formaat tuin om jezelf in te vermaken en geen weka's om achteraan te rennen.

De nabije geschiedenis:

Er is teveel gebeurd sinds ons laatste verhaal om het allemaal te vermelden, maar hopelijk spreken de foto's voor zichzelf. Daarom alleen wat er in de laatste tijd is gebeurd. We hebben veel mensen op bezoek gehad! Leuk! Het begon met 2 goede vriendinnen van Belinda die langs kwamen. Hen hebben we opgepikt in Christchurch in het eerste weekend van Februari. De week die daarop volgde heeft Belinda met hen rondgetrokken door het noorden van het zuider eiland. Lekker weer, lekkere wijntjes en lekker genieten van goed gezelschap. Daarna zijn Nynke en Lianne zelf 2 weken gaan trekken in onze auto. In de tussentijd kwamen Eric's vader en zusje aan. Hij heeft samen met hen ongeveer dezelfde route bereisd. Ook hier zorgde dezelfde mix aan ingrediënten voor een heerlijke week. Lianne en Nynke kwamen in hetzelfde weekend terug als Han en Leonie. Nu was het aan hun de beurt om rond te trekken in onze auto.

Tussendoor verbleef Tom (van het werk) ook nog een aantal keer bij ons en nadat ook Han en Leonie vertrokken waren zijn er nog 2 studiegenoten langs geweest. Kortom veel gezelligheid en mensen over de vloer. Ook veel beddengoed wassen, maar dat nemen we voor lief!

De nabije toekomst:

Over 2,5 week vertrekken wij voor 7 weken naar Indonesië. Erg relaxed dat daar ruimte voor is in onze huidige baan, dus we maken er maar het meeste van! We gaan daar rondtrekken met onze backpack. We hebben er erg veel zin, al voelt het nog niet alsof we dan al weg gaan. Dit omdat we op het moment de benen uit ons lijf rennen op het werk. Dat komt omdat het sowieso een drukke tijd in het jaar is, maar ook omdat er 2 vaste krachten uitgevallen zijn en wij dat werk deels moeten opvangen. Hoe dan ook over 2,5 week laten wij de boel de boel voor een backpackavontuur!

We gaan geen aparte site voor indonesie bijhouden. Mogelijk hebben we tijd voor een update terwijl we reizen. In ieder geval komt er een verhaal nadat we terug zijn. We zullen tussendoor wel af en toe een fotootje op facebook zetten om jullie jaloers te maken!

Cheers!

Ronald Bitter

Jaloerser kunnen jullie ons niet maken. Genietse dadelijk in Indonesië.