Belinda en Eric in Nieuw Zeeland

Merry Christmas!

Het laatste stukje alweer dat we voor onze site zullen schrijven in 2015. Wat gaat de tijd toch snel! Inmiddels hebben we onze tickets terug naar Nederland al geboekt (we komen donderdag 6 mei aan op Schiphol). Dit klinkt heel makkelijk, maar als je daarnaast ook nog een hond en een kat naar Nederland wilt transporteren zonder gelijk bankroet te gaan dan blijkt het toch niet zo makkelijk.. Uren zijn er gespendeerd met de voorbereidingen hiervan. Uiteindelijk lijkt het allemaal geregeld te zijn en kunnen ze mee! Of ze hier zelf ook blij mee zijn is nog de vraag.. En als je denkt dat het dan toch eindelijk allemaal geregeld is blijkt de enige maatschappij waarmee ze Nieuw Zeeland kunnen verlaten (Malaysian airlines) nu ineens niet meer naar Amsterdam te vliegen.. Interessant.. We gaan het komende week maar eens proberen uit te zoeken aangezien onze tickets wel al zijn geboekt.

Natuurlijk proberen we tussen al dit geregel ook nog gewoon te genieten van de tijd die we hier nog hebben! Op het werk is het nu uiteindelijk een heel stuk rustiger geworden. In Januari krijgen we er weer een nieuwe dierenarts bij. Een net afgestudeerde kiwi die tijdelijk even bij ons in huis komt en die wij moeten inwerken.

Erics kalfjes krijgen inmiddels geen melk en geen voer mee en moeten zich tegenwoordig gewoon zien te redden met gras. Dat ging in het begin gepaard met veel protest, maar daar lijken ze nu wel weer aan gewend. Ze groeien goed en de meesten zullen in het begin van het nieuwe jaar dan ook verkocht worden.

Na de afloop van ons hockey- en rugbyseizoen zijn we beide gaan volleyballen (vriendschappelijk toernooi) en de laatste weken hebben we ook meegedaan aan ‘ultimate frisbee’ een Amerikaanse sport van origine. Het blijkt echt super leuk om te doen en goed voor de conditie ;-) In het nieuwe jaar zal ook het ‘social hockey’ weer beginnen waar we meestal met een team van het werk aan meedoen.

Daarnaast is er een nieuwe traditie geboren met Belinda`s wijngroepje. Nu het zomer is en de avonden langer, wordt er 1 keer per week op het strand gelopen en neemt iemand een fles wijn en wat glazen mee. Onder het mom van de honden uitlaten (iedereen heeft ook een hond) genieten we dan van een glaasje wijn! Uiteraard bestaan de wijnavondjes ook nog. Belinda is met Nicky ook nog naar het wine and food festival in Christchurch gegaan waar er de nodige wijntjes geproefd werden.

Verder hebben we in onze vrije weekenden nog een aantal mooie wandelingen gemaakt. Een wandeling in een gebied waar Eric vaak jaagt waarbij we een nachtje in een hut hebben geslapen. Daarnaast nog wat wandelingen in onze omgeving gemaakt, zoals afgelopen weekend toen we met vrienden een grottenstelsel gingen ontdekken, erg leuk! Ook hebben we in September nog een lekkere wandeling rond Nelson gemaakt en daar een nachtje op de camping doorgebracht en weer wat geshopt. De prachtige natuur en het gevoel van vrijheid en ruimte gaan we enorm missen!

Over jagen gesproken.. Eric heeft goed gebruik gemaakt van het weekend dat hij alleen thuis was en is 2 avonden gaan jagen waarbij hij iedere avond een hert heeft geschoten en 2 ochtenden gaan vissen waarbij er een aantal haaien zijn gevangen. Onze vriezer zit echt letterlijk tot aan de nok vol met venison! Er wordt dus regelmatig een hertenbiefstukje genuttigd.

Uiteraard hebben we de All Blacks zoveel als mogelijk gevolgd tijden het wereldkampioenschap. Helaas werden de meeste wedstrijden voor ons op extreem ongunstige tijden gespeeld. De finale vond plaats om 5 uur op een zondagochtend en werd door ons in een pub bekeken. Het was een interessante mengelmoes van dronken mensen en slaperige mensen die net uit bed kwamen en aan hun ontbijt zaten. Wel een erg goede sfeer!

Ook hebben we een dagje in het weekend besteed aan het maken van onze eigen messen, super leuke ervaring met mooie messen als resultaat (nooit geweten hoeveel tijd daar in gaat zitten!)

Onze collega Emma is inmiddels naar Engeland terug gekeerd. Voor haar vertrek zijn we met een aantal collega`s en aanhang gaan white-water raften. Een spectaculaire ervaring, die uiteindelijk minder wild was dan verwacht en waarbij niemand (onvrijwillig) uit de boot is gevallen. Eric heeft er een prachtfilmpje van gemaakt.

Ook Sint Nicolaas kwam hier nog op bezoek. We zijn lekker verwend met pakketjes van het thuisfront en zelfgebakken Nederlandse lekkernijen die we onder het genot van Sinterklaas muziek en wat rijmelarij met Eric en Imke hebben opgepeuzeld.

Inmiddels in Kerst in aantocht. Het blijft bijzonder om ‘winter wonderland’ in de supermarkt te horen terwijl je in korte broek en op slippers je boodschappen doet.. Onze eigen gemaakt kerstboom staat voor de laatste keer te pronken in de woonkamer en alle kerstkadootjes zijn gekocht. Ook de koffers staan al klaar om te worden gepakt, want Kerst wordt door ons dit jaar in Arizona gevierd! Daar bezoeken we Belinda`s familie en gaan we gezamenlijk in een campervan rondtouren. Komende week moet er nog even gewerkt worden en alvast Kerst worden gevierd met vrienden hier. Er staan dus de nodige etentjes op de planning. Onze vriendin Sophie komt terug (ze zit in de marine) op kerstavond dus we zullen bij haar moeder kerstavond vieren en weer even goed bijkletsen. Ze komt net terug van een maand Antartica en zal dus de nodige verhalen te vertellen hebben!

Ondertussen blijven we onszelf herinneren optimaal te genieten van ons leven hier. Afgelopen dienstweekend hadden we gelukkig tijd om met vrienden weer eens te gaan longlinen op het strand en zullen we ook komende maanden nog ons best doen om zo vaak mogelijk mooie wandelingen te maken, te gaan kamperen en zoveel als mogelijk naar het strand te gaan!

Tenslotte wensen we iedereen fijne kerstdagen en een prachtig nieuwjaar toe. We zien er naar uit om jullie in 2016 weer allemaal te zien!

Ho, ho, ho, Merry Christmas!!

Bernadette en Gommert

Fijne Kerstdagen in Arizona en een heel goed 2016 !!
Dat zal wel een hele verandering zijn om weer in Nederland terug te komen. We hebben weer genoten van jullie verhaal en foto's !Geniet nog even verder daar !

Niels

Leuk om te lezen allemaal! Gaat wennen worden voor jullie in het nieuwe jaar. Maar kijk er al naar uit om jullie weer te zien.

Dieneke

Heerlijk om weer te lezen! Geniet idd nog heerlijk van dat heerlijke land!