Belinda en Eric in Nieuw Zeeland

Westport Winter

Allereerst even wat info over onze website; reismee.nl schijnt wat problemen te hebben gehad en is bijna al onze verhalen kwijtgeraakt.. Dus mocht je iets willen teruglezen; dat gaat helaas niet meer..

Dan weer eens een update van ons kiwi-leventje hier. We waren alweer bijna gewend geraakt aan Nederland tijdens onze heerlijke vakantie ‘back home’, maar zijn inmiddels wel weer blij om nog even een paar jaartjes in Westport te wonen. Gelukkig waren de mensen hier ook weer blij om ons terug te zien en te horen dat we hier nog iets langer blijven J Het was wel echt fantastisch iedereen weer te zien in Nederland en onze buikjes rond te eten aan kaas, beschuit en de vele Hollandse lekkernijen. Doel 1 bij terugkomst was dan ook wat calorietjes weer kwijt raken. Dat ging als vanzelf, want we moesten ons gelijk acclimatiseren van de Hollandse warmte (echt ongelofelijk weer gehad J) naar de vrieskoude (eveneens zeldzaam) in Westport. In een huis zonder CV of haard, met alleen wat elektrische verhitting verbrand je zo ongemerkt heel wat energie om alleen al je lichaamstemperatuur op peil te houden! Maar dat houdt wel in dat het zonnige en dus prachtige dagen zijn met schitterende uitzichten op besneeuwde bergtoppen en een aangename 15 graden overdag om je even aan op te warmen. Dus we klagen niet..

Daarnaast waren de rugby- en hockeyseizoenen in volle gang en konden we ons dus gelijk weer uitsloven op de sportvelden. Met als resultaat dat we beide, wonderbaarlijk genoeg, gevraagd werden om voor de Buller representatives te spelen. Ongelofelijk maar waar! Voor Belinda bleek dat een interessante leerschool, maar toch ook wel erg frustrerend om op een niveau te spelen waar je toch wel echt de minst ervaren persoon op het veld bent. Eric moet nog beslissen of hij mee gaat spelen of dat het daar nu toch echt te druk voor is..

Verder hebben we vooral gewerkt! Het was extreem druk op het werk de eerste weken dat we terug waren en dan vooral in de kliniek met de ‘smallies’. In 5 weken tijd hadden we 1 weekend vrij en dat weekend hebben we beide boven de toiletpot door gebracht.. Nu wordt het weer wat rustiger in de kliniek, maar slooft Eric zich uit op de toenemende hoeveelheid calvings. Dit weekend maar liefst 4 stuks en een prolaps uteri. Het calving season is dus weer begonnen!

Tussen het werken en sporten door hebben we gelukkig ook nog tijd om onze hond Charlie uit te laten op het strand. Met het mooie weer dat we recent hebben maken we zelfs tot 2 keer per dag een flinke strandwandeling. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog de nodige sociale activiteiten geweest. Zo hebben we braaf ons Nederlands team 2 keer toe erg vroeg op een ochtend in het weekend in het oranje aangemoedigd. Met een hele groep kiwi`s, Amerikaan, Engelsen, Zuid Afrikaan en Nederlanders hebben we op de bank in spanning gezeten. Het huis werd uitgedost met vlaggen en oranje vlaggetjes terwijl er pannenkoeken voor het ontbijt werden gebakken. Erg geslaagd!

Daarnaast (uit)eten we geregeld samen met onze vrienden hier en zijn Fokko en Marieke ook weer een aantal keer op bezoek geweest.

Verder zijn we ons afgelopen vrije weekend wezen snowboarden aan de oostkust. Samen met Eric, Imke , Fokko en Marieke hebben we een gezellig weekend in Methven doorgebracht. Op zaterdag zijn we uiteindelijk mt Hutt opgekomen (na een klein en modderig akkefietje met de sneeuwkettingen) en hebben daar een 5-tal uurtjes ge-wintersport. Daarna met z`n allen in de spa-pool bij onze lodge geweest. Het was dus een ontspannen weekendje weg!

Deze week wordt een kort weekje voor ons. Vrijdag zijn we vrij, want we gaan Marloes en Freek (zusje en vriend van Eric) ophalen in Christchurch! Zij zullen 4 weken op het Zuidereiland doorbrengen en samen zullen we het een en ander ondernemen. Daarover volgende keer meer!

Volgende keer ook meer over Erics kalveren-project. De voorbereidingen zijn in volle gang en volgende week zullen de eerste kalfjes arriveren!

Tot volgende keer dus!

Ronald Bitter

Ja zag ik dat oude verslagen weg waren. Dacht al dat het aan mijn Laptop lag.
Wat is " prolaps uteri" voor de simpele zielen die dit lezen, zoals je vader? Een stuikligging?
Nogmaals beiden een heel leuk WE met Marloes en haar vriend tevens beste vriend van Eric, das mooi meegenomen voor die jongen ?.
Lekker in de Spa.
Ben benieuwd over je Klaverenproject te horen Eric. Verstandig dat je even bedenkt voor de grote eer om bij e Buller representatives te gaan spelen. Je moet je dan wel kunnen commiten lijkt me. Maar wel een eer gevraagd te worden.
succes!
PaRon

Bernadette Vette

Jullie zijn dus al weer in N. Zeeland !!! Jammer dat we jullie niet ontmoet hebben tijdens jullie verblijf in Nederland .
Natuurlijk blijven we vol enthousiasme jullie spannende en avontuurlijke verhalen volgen daar !!!!! Heel leuk .
Veel liefs van Bernadette en Gommert