Belinda en Eric in Nieuw Zeeland

Kia Ora!

We starten maar weer eens met een echte kiwi (Maori) begroeting. Dit is hoogstwaarschijnlijk het één na laatste bericht dat jullie van ons vanuit Westport zullen ontvangen. Inmiddels zitten we middenin ‘de grote opruiming’ voor ons vertrek naar Nederland. Alhoewel het nog ruim een maand weg is kruipt de tijd nu toch snel dichterbij. Komende week wordt onze laatste week bij Buller Vets. De praktijk waar we nu alweer 3,5 jaar werken. Het wordt raar èn naar om daar afscheid te nemen van onze collega’s en onze cliënten en patiënten met wie inmiddels toch echt een band hebben opgebouwd. Belinda wordt regelmatig geknuffeld door afscheid nemende klanten en Eric zal komende donderdagavond afscheid nemen van ‘zijn’ boeren op een feestje dat Philippa voor hem geregeld heeft.

Dit lange paasweekend hebben we dienst wat betekend dat we aan het huis gekluisterd zijn. Dit is een goede reden om zoveel als mogelijk gedaan te krijgen hier. Alle kasten zijn doorzocht, het huis gepoetst, de garage en oprit opgeruimd en klaar gemaakt voor ons afscheidsfeest op 30 April en ook de fietsen en de auto zijn goed gepoetst. Deze voertuigen moeten namelijk blinkend op de foto zodat ze verkocht kunnen worden. Alle kleinere dingen die we niet meer willen hebben zullen geveild worden op ons feestje waarvan de opbrengst naar de lokale dierenbescherming zal gaan. Komende donderdag (31 maart) is onze laatste dag en daarna gaat Eric een aantal dagen jagen. Op 6 april gaan we vervolgens een ruime 3 weken door het Noorder Eiland reizen.

Onze tickets met Malaysian Airlines zijn inmiddels gecancelled en de kosten hiervoor zijn vergoed. We vliegen nu met Cathay Pacific naar Nederland en kunnen toch onze dieren met ons op dezelfde vlucht hebben. Dus dat is allemaal goed gekomen (vooralsnog). Verder zijn we ook druk geweest met solliciteren en hebben we beide al een baan in Nederland weten te bemachtigen! Eric zal in Heerenveen gaan werken en Belinda een half uurtje rijden daarvandaan in Steenwijk.

Het is dus weer vanouds druk, druk, druk hier! Kunnen we mooi wennen aan het Nederlandse ritme J. Op het werk is het al niet minder druk. Eric heeft de afgelopen weken ruim 50 uur per week gewerkt en ook bij de gezelschapsdieren waren het drukke dagen. Komende week zal het niet anders zijn waarschijnlijk.

We hebben ons wel aan het goede voornemen kunnen houden om zoveel als mogelijk van ons leven hier te genieten! Alle weekenden vrij deze zomer zijn benut om te gaan trampen, camperen, zwemmen, surfen, etc. Ook hebben we het huwelijk van onze vrienden Jasmin en Taylor bij kunnen wonen en zijn er weer veel gezellige avondjes met vrienden op het strand of bij de bbq geweest, vaak gevolgd door een aantal bordspelletjes.

De 2 mooiste wandelingen deze zomer waren waarschijnlijk de tocht omhoog naar Kroesus hut. Dit hebben we met Nicky, Jim en Jasmin en Taylor gedaan en `s avonds overnacht in de hut op de top. De volgende dag was het een lange maar prachtige wandeling over de bergruggen naar de West Kust om vervolgens af te dalen via een prachtig bos (je waant je in Lord of the Rings) en een verfrissende duik in de hemelsblauwe zee te kunnen nemen. Als kers op de taart kwamen er op dat moment ook nog eens dolfijnen voorbij. De andere mooie wandeling was langs de (West) kust net een 40 minuten ten Noorden van Westport. Deze moest gelopen worden bij laag tij omdat het anders onbegaanbaar is. Het was een hete zonnige dag, dus de 3,5 uur durende wandeling werd regelmatig onderbroken voor een duik in de zee of in een mooi ijskoud meertje. Uiteindelijk kwamen we bij de hut aan. Een b

Bach van een boer die Eric kent. Compleet verlaten plek op prive-terrein. De hut staat op palen boven de zee en heeft dus een prachtig uitzicht. Hier hebben we vervolgens lekker van het avond zonnetje genoten, spelletjes gespeeld en wijn en whisky gedronken (wij doen meer aan ‘glamping’) ondertussen nog een paar zeehondjes gespot die onder ons in de golven aan het spelen waren. Echt een unieke ervaring! Deze tramp hebben we ook weer gedaan met Jasmin en Taylor. Eric is die nacht nog gaan jagen, maar de jacht was wegens de hitte onsuccesvol.

Ook op sportief terrein zijn we weer goed bezig geweest en dan voornamelijk Eric. Net na terugkomst uit Amerika heeft hij deelgenomen aan een mountainbike race. Voor deze race werden de kandidaten per helikopter de berg opgevlogen (samen met de fietsen) om deze vervolgens af te fietsen. Door slecht weer werd de race zelf gecancelled maar konden ze wel nog een gedeelte van de tocht doen. Een unieke ervaring! Daarnaast heeft Eric de Buller Marathon gerend, een geweldige prestatie! Uiteraard hebben we ook weer deelgenomen aan de teamsport van het moment en dat was nu Summer League hockey, met ons Buller Vets team.

Belinda heeft nog een laatste ‘mode-show’ gelopen, voor Anita`s winkel, wat wederom een leuke ervaring was. Op het werk hadden we afgelopen weekend een open dag waar iedereen druk mee is geweest. Gelukkig was het een grote opkomst en dus al het werk waard. Ons ‘afscheidsfeestje’ van het werk hadden we al gehad en we waren gaan ‘glowworm caven’ en daarna gaan eten. Een leuk afscheidscadeau!

Komende week staat dus verder in het teken van afscheid nemen, iets waar we niet naar uitzien. We zien er wel naar uit om straks weer terug in Nederland te zijn en iedereen weer te kunnen zien! Ook zal het fijn zijn om weer verjaar- en feestdagen met familie en vrienden te kunnen vieren. Tot die tijd hopen we nog steeds van ons unieke Nieuw Zeelandse leven te blijven genieten. Een ervaring die we nooit zouden hebben willen missen!

Cheers,

Eric en Belinda

Peter vR

Succes met inpakken en alvast welkom terug!

Saskia

Prachtige foto's van een prachtige tijd. Mooi om op terug te kijken!

Fokko

Leuk! Van het ene buitenland rechtstreeks door naar het andere ;) Nog steeds 1,5 uur rijden voor ons, nu over de A50 i.p.v. SH6 coast road :D Gezellig jullie weer dichter in de buurt te hebben!

Maarten

Wat een prachtige foto's. Geniet nog volop van Nieuw Zeeland, en neem de tijd om goed afscheid te nemen.
Leuk jullie binnenkort weer te zien!
Groeten, ook van Els.

Dieneke

WoW, wat n mooi avontuur hebben jullie toch gehad! Wel gezellig dat jullie weer Nederland opzoeken. Kunnen we weer n unico reünie houden ;). Geniet nog even van de komende weekjes!

Bernadette en Gommert

Leuk weer wat te horen !! Geniet nog even lekker verder en sterkte met inpakken !!

Han

Mooie sfeerimpressies.
Geniet van jullie laatste momenten, wij vinden het ook fantastisch dat jullie weer thuis komen.
Mooie vakantie toegewenst en een goede reis!
Groet Han

Marijke

Wat een prachtige beelden, ervaringen en mooi verhaal. Geniet nog van de laatste periode! En een goede thuisreis gewenst. Liefs.